zondag 1 juni 2008

Mooi weer en torsk!

Voor ons vertrek uit Nederland sneeuwde het hier nog zo af en toe. Nu is het echt lente. Wij hebben best wel een beetje geluk want vanaf het moment van aankomst tot nu hebben we nog geen regen of sneeuw gehad, alleen zonneschijn. Iedere dag horen we weer de koekkoek, die volgens de zeer uitgebreide Noorse traditie laat weten dat er op blote voeten gelopen kan worden. De naaktslakken zijn nergens te bekennen en dat is ook goed nieuws want die brengen de regen.
Iedere dag zijn wij op pad geweest, mijn klimspieren zijn flink aan het werk gezet. Vandaag is het zondag en hebben wij een rustdag. Maar ......... we gaan ons niet vervelen!
Rond het huis van Rigmor en Thomas is veel te beleven. Zo hebben zij drie schuren vol met materialen om te kunnen vissen. Ik had helemaal niets met vissen, nu denk ik erover om zelf eens een hengeltje uit te gooien. Hoewel je de vissen zo vanaf de kant in het water ziet zwemmen en ik dus eigenlijk wel denk dat ik aan een schepnet voldoende zou hebben. Zodra de vis in de BBQ ligt laat ik het weten.
Lees ook Rigmor's BLOG

Before we leave from Holland it was snowing here now and then. We are a little lucky until now because we have not seen any rain or snow since we are here, only sunshine. Every day we hear the cuckoo, and when you hear him the Norwegian tradition say that you can walk barefoot all day. The slug (this is a naked snail) are no where and that is good news because according the Norwegian tradition they bring rain.
Every day we have been on tour, and with all the mountains here I really activate my climb muscles. Today it is Sunday and we rest. This does not mean that we will be bored to death! Around the house of Rigmor and Thomas there is enough to do. They have all this barns filled with stuff to go fishing. I do not have anything with fishing but here in this beautiful place I even think about put a fishing rod into the ocean. Although…….. it is not necessary to put out the rod because you can see the fish from the shore. It would enough for me to use a landing-net. Well as soon I have the fish on the BBQ we let you know. Also read Rigmor’s
BLOG

1 opmerking:

Stephanie zei

Hey lekker in de boot op het water en dan een hengeltje uitgooien da's pas relaxed!!